sobota, 31 grudnia 2016

"Inspiracja dla Prawnika
na Nowy 2017 Rok"


Na wstępie chciałabym przeprosić za ponad miesięczny okres nieobecności na blogu. Mimo braku czasu starałam się być w miarę aktywna na pozostałych social mediach związanych z blogiem, ale mimo wszystko to właśnie to miejsce powinno być (zgodnie z nazwą), głównym źródłem inspiracji dla prawników (in spe). W zakładce "wersje robocze" cierpliwie oczekują na publikacje gotowe już wpisy, wywiady czy recenzje, aczkolwiek jako profesjonalistka wciąż czuję niedosyt i podchodzę dość krytycznie do swoich tekstów. Aczkolwiek moje nastawienie do temat zmienił artykuł Pana Rafała Chmielewskiego opublikowany na portalu PolskiPrawnik.pl, w którym zawarł on prostą, ale jakże znaczącą zasadę pisania bloga - pisz tak, jakbyś rozmawiał ze swoim przyjacielem. I tak właśnie zamierzam kontynuować pisanie bloga. Wszystkich czytelników "Inspiracji dla Prawnika" traktuję jak przyjaciół, a teksty na blogu jak rozmowę (a nie wbrew pozorom monolog). Zawsze mam nadzieję na tzw. feedback, w postaci komentarzy pod wpisem, a tym samym na interesującą dyskusję. Mam nadzieję, że przyszły rok będzie obfitował wiele wartościowych, merytorycznych i inspirujących wpisów, które będą dla Was źródłem wiedzy i motywacji. Chciałabym poszerzyć tematyczny wachlarz wpisów, dzielić się z Wami moimi przemyśleniami i opiniami, a także nawiązać z Wami relację i lepiej Was poznać - w końcu nie wszystko musi być takie formalne i zobowiązujące.




W mijającym właśnie 2016 roku przeżyłam wiele wzlotów i upadków. Odnosiłam sukcesy i ponosiłam porażki. Poznałam wiele wartościowych osób, które wniosły do mojego życia światło i zmotywowały mnie do zmiany na lepsze. Doświadczyłam mnóstwa cudownych rzeczy, które sprawiły, że jestem dokonałam w swoim życiu pewne decyzje i z wiarą w sercu patrzę w przyszłość. Wciąż się uczę. Wciąż dążę do pewnych osiągnięcia pewnych celów. Staram się realizować swoją misję. A przy tym wszystkim ogromną radość sprawia mi pisanie "Inspiracji dla Prawnika". Pomaganie innym studentom. Omawiania prawa z mojej perspektywy. Jako dziedzinę nauki, ale i pasję, która napędza do działania. Dzięki "Inspiracji dla Prawnika" miałam motywację by uczestniczyć w konferencjach, przeprowadzać wywiady z osobami ze świata prawa i dyplomacji, a wartością dodatnią było to, że przygotowując dany wpis uczyłam się czegoś nowego i poszerzałam horyzonty swojej wiedzy. "Inspiracja dla Prawnika" naprawdę inspiruje. 

Dlatego też jestem naprawdę wdzięczna i dziękuję za wszystkie komentarze, polubienia, udostępnienia, wiadomości prywatne i opinie. To ogromna satysfakcja, gdy okazuje się, że moja działalność jest dla kogoś wartością i finalnie to wszystko ma sens. Należę do osób dla których liczy się jakość, a nie ilość, więc każde pojedyncze polubienie jest dla mnie wyjątkowe i sprawia radość. Moim zdaniem sztuką jest mieć odwagę i energię, żeby coś zmienić i mieć dobry wpływ na innych, nawet gdyby to była tylko jedna osoba. Nie uzdrowimy całego świata, ale możemy ulepszyć tą przestrzeń wokół siebie i to już jest sukces. 

W Nowym Roku życzę Wam przede wszystkim zdrowia i wiary w cuda. Dbajcie o siebie, wysypiajcie się, nie marnujcie energii na głupoty i na rzeczy, których i tak nie jesteście w stanie zmienić. I nigdy nie tracie wiary. Cuda zdarzają się codziennie. Życzę Wam, abyście mieli motywację i pragnienie by wciąż się rozwijać. Dla mnie rozwój osobisty to podstawa działania. Nic nie stoi w miejscu, wszystko płynie, a świat wciąż nas zaskakuje. Dlatego inwestujcie w siebie. Korzystajcie z tego, co daje Wam życie. Uczcie się języków obcych. Podróżujcie. Jako studenci macie spektrum możliwości. Każda okazja, każda możliwość, każda propozycja. To wszystko nie od razu, ale w perspektywie czasu może okazać się wartością. Życzę Wam skutecznego networkingu. Poznawajcie nowe osoby i dajcie się poznać. Relacje to podstawa naszej egzystencji. Nigdy nie wiemy, która znajomość może okazać się przyjaźnią na całe życie, chwilową fascynacją, kontaktem biznesowym czy małżeństwem. Każda znajomość, każda osoba, każda relacja to nowe doświadczenie. Czytanie książek jest z pewnością pouczające, ale czytanie w ludziach może okazać się równie fascynujące. Życzę Wam, abyście spełniali marzenia i osiągali zamierzone cele. W życiu największą frajdą jest właśnie pragnienie czegoś z całego serca i możliwość stopniowego realizowania tego pragnienia. Sukcesem jest jeśli żyjecie z poczuciem misji i dostrzegacie sens w Waszych inicjatywach. I nie możecie doczekać się kolejnego dnia. A wszystko dokoła napawa Was radością. Działajcie w zgodzie z sobą. I pamiętajcie słowa Brian'a Tracy'ego, że "nie powstrzymuje Was ani brak potencjału, ani brak okazji - powstrzymuje Was brak pewności siebie." Dlatego też życzę Wam wiary we własne możliwości, pomimo wątpliwości czy przeciwnościom losu. Niech inspiruje Was cały Wszechświat! :)

W ramach podsumowania udostępniam Wam krótki poradnik prof. Heitzmana pt. "Jak sobie samemu pomóc". Jest to 10 prostych zasad, które zdecydowanie warto wprowadzić do życia i czerpać z nich same korzyści. 


I jeszcze raz życzę Wam szczęśliwego Nowego 2017 Roku, wielu inspiracji, zdrowia, wspaniałych przyjaciół, wsparcia bliskich, podążania za pasją, realizacji marzeń, motywacji do działania i wiary w cuda. Inspirujcie! :)

4 komentarze:

  1. Kingo! Nigdy nie trać optymizmu! Wszystkiego dobrego!
    PS Do zobaczenia na wykładach oraz naszych pogaduchach :)
    L.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak pozytywny komentarz. Do zobaczenia! :)

      Usuń
  2. Bardzo cenne wskazówki :) Czasem ciężko jest nie pracować kosztem snu ale urlop już jak najbardziej zaplanowany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uprzejmie dziękuję za komentarz. Cieszę się, że wskazówki okazały się przydatne. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń